aalltidannaa

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Anna Söderlund - 11 oktober 2010 20:57

Jag orkade inte sitta hemma hela kvällen, så jag knatade över till linnéa och spenderade några timmar med henne istället! NAAJJJS! :'D

i love att vi bor så himla nära! (Y)

Eftertersom hennes rumm ligger på övervåningen, och hon -tack vare mej? (A)- har brytit tån, d.v.s att hon inte kan gå.. Fick hon krypa upp för trappen! HAHAAHH roligt! fast, de e ju synd om henne förstås o_o <3

  AS.FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN :3<3


Och för övrigt ringde farfar nyss, och så kom vi in på det här med min konfemation och jag sa något i stil med

'och sen tar vi ju nattvarden varge tisdag'

Och han ba 'varge tisdag? nej.'

jag ba ' eh jo :S?'

han 'nej!'

jag 'men sluta! de gör vi visst, när man tar bröd och vin.'

så är han tyst ett tag.. sen säger han

'men va? Man måste vara konfimerad för att gå göra det.'

'nej, de har ändrat.. Du måste bara vara döpt.'

'va dummt! På min tid fick inte vem som hellst komma och göra det, då var man allt tvungen att vara konfimerad! Gud vilka dummheter att ändra det. Det var allt bättre förr!'


och det är bara SÅÅÅÅÅ himla typiskt min farfar att göra med en 'det var bättre förr'! (Y)

Och i lördags sa prästen 'och nu är det ändrat så man bara behöver vara döpt för att få ta nattvard, så om någon mormor/farmor/morfar/farfar säger att det är fel får ni allt säga emot!' Och såklart säger min farfar precis så! HAHAHA, rolig man! :'D<3

Av Anna Söderlund - 11 oktober 2010 17:06

"När jag var liten längtade jag efter ett 'normalt' liv med en 'normal' familj. Mamma jobbade och slet på vilket jobb hon kunde få så att vi skulle ha tak över huvudet. Det var ingen lyx men det kom aldrig upp för mig att vi var fattiga. Vi hade varandra, vilket var allting."


Texten över är ett stycka från justins bok. Någonting säger mig att jag kommer gråta mig igenom hela boken!  

 


Nu ska jag nog sätta mig och läsa tror jag.. Har en bok till skolan som jag helst vill ha klar när jag får 'first step 2 forever'. Bakom ridån heter den.  O___o' det är deckar tema. :]

Och så måste jag göra klart lite grejjer från kemin, men självklart är boken kvar i skolan! HE-HE. :{ 

Ovido - Quiz & Flashcards