aalltidannaa

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna Söderlund - 30 oktober 2011 14:36

Har inte pallat blogga på några dagar, men har höstlov nu - chill som bara den! Inatt sov dessutom Linnéa här.   

Just nu sitter jag och läser i en bok som heter "kalas", "varför det?" tänker ni nog då.. Jomen för att jag ska ha mitt livs första middagsbjudning ikväll! Mormor, morfar och mamma står på gästlistan, hihi! 

Nu ska jag försöka vika mina fina halloweenservetter, sedan får jag fortsätta städa och duka, innan jag börjar med maten. Korv och pommesfrittes + fruktsallad står på menyn! (svårare en så klarar jag nog inte av  )    

Av Anna Söderlund - 27 oktober 2011 17:08

Har haft en riktig nice dag, heja tema veckan liksom! Dock måste jag återigen ändra min åsikt om våran film, den kommer nämligen vara sämst! Inte ens jag själv fattar handlingen och den sisådär 6 minuter kortare än alla andras filmer, men det skiter vi i va?!  

Nu ska jag äta och sen bär det av på öppethus till en eventuell gymnasieskola

Av Anna Söderlund - 26 oktober 2011 16:49

Såg på Tyras blogg att om man länkade den här sidan http://www.provabingo.se. så skänker dem 50 kronor till bröstcancerforskningen. Hur grymt är inte det?! Genom att jag gör det här inlägget ger jag alltså bort 50 kronor. Klicka på länken  http://tyras.se/?p=27103 läs hur ni ska göra för att hjälpa till!   

 

Av Anna Söderlund - 26 oktober 2011 16:24

Idag har vi filmat klippen till filmen vi ska göra. Tror faktiskt det kan bli rätt okej. Batteriet till kameran dog, så vi kunde inte göra allt vi ville men det funkar nog ändå. Filmen innehåller vissa misshandelscener, som vi lyckades få till väldigt verkliga.. Andledningen till att de ser så verkligt ut är för att de är äkta slag/sparkar. Jag fick en bula på handen efter en av scenerna. (och bröt en nagel, aj!!)

Den syns knappt, men gör så jävla ont! (Den svarta pricken på högerhand är brännmärket efter jag brände mig på plåten!) Sen har förmodligen en lärare råkat raderat vårat första misshandelklipp (som gick så vilt till att kläder gick sönder! haha)  så det måste vi nog göra om. Det var vårat bästa klipp, så gissa om vi blev sura! 

Av Anna Söderlund - 26 oktober 2011 14:41

Men dude! Det är helt sjukt att det bara är sju dagar kvar till vi står i globen och rockar till Rihanna!  Jag har ju alltid gillat henne vilket gör att jag längtar ungefär en miljon gånger så mycket som jag längtade till TH konsären, och då längtade jag ändå sjukt mycket! haha!

Jag klarar inte av att kolla på sånna videor utan att go crayz av längtan, så jag låter bli.. Men lägger upp den där om ni vill se! Jag kikade i några sekunder och dog lite småt.  Det här kommer bli mer än grymt!!

Av Anna Söderlund - 25 oktober 2011 18:04

Orkade visst ändra, go Anna!

Vi har ju tema vecka i skolan just nu och då håller vi på med en liten film. Idag har vi skrivit manus och imorgon börjar vi filma! Vi får se hur resultatet av filmen blir, men roligt har vi iallafall! Idag har vi hunnit med ett gruppdisco, en modevisning och lite pizza&ravioli kastning.. hähä   

 

Nu sitter jag och lyssnar på en ny låt av Justin och Usher. Låten är med på Justins julalbum, och det är verkligen en "jul-låt" så det känns lite konstigt att lyssna på den nu. Men den är väldigt bra klassad som jul-låt.

 

Av Anna Söderlund - 25 oktober 2011 17:45

Har ägnat hela eftermiddagen åt att fixa en ny header och jag var jättenoga med att spara den som 950.. Men ändå vart den bara 942! Så himla surt, nu måste jag alltså göra om. Orkar inte lägga ner mer tid på det här nu, men ska fixa det någon dag (hihih så säger jag alltid, men orkar aldrig ändra)

   

Och ang mitt misslyckade utskärning av bilden.. Mitt PS och jag blev osams och då blir inte alltid resultatet bra. Jag tycker det jättesvårt att fixa en bra design för jag blir verkligen aldrig nöjd! Har aldrig haft en design som jag är helt nöjd med och det suger ju.

Av Anna Söderlund - 24 oktober 2011 20:49

Såklart har jag märkt att bplatsen har gjort om, men har inte hunnit fixa någon ny header. Får se om jag pallar det den här veckan. Men det är iallafall fint med breda bloggar, så det blir nog bra!

Efter skolan åkte jag hem till babe och så kollade vi på Sarahs nyckel, nivet boken vi skulle läsa till skolan? Filmen var dock lika dålig som boken och stämde inte alls in på handligen.. Vi hade tänkt slippa läsa, om vi såg filmen liksom, men det funkar alltså inte. fml.  

Skapa flashcards