aalltidannaa

Alla inlägg under december 2011

Av Anna Söderlund - 13 december 2011 18:28

Gick hem från skolan idag eftersom jag hade så galet ont i huvudet. När jag kom hem somnade jag dirr och sov enda tills kvällsmaten. Då slog det mig liksom att SOprovet skulle varit inne idag, vilket jag inte ens börjat med. Det skulle vara inne "4 och absolut senast 6", men eftersom klockan redan är över 6 så funderar jag på att skita i det totalt och gå och sova istället. 

"Mange ger dig allt du vill ha"  man ba "tjooo ge mig ett färdigt prov som jag kan skicka iväg, äru gullig".

Av Anna Söderlund - 11 december 2011 15:01

Min familj har som tradition att vi och 5 andra familjer alltid hugger julgran tillsammans. Våra kompisar ägen skogen och så där.. I alla fall så är det vad vi har gjort idag. Dock upptäckte jag och mamma att hela skogen var full av kantareller, så medan alla andra leta efter julgranar så plockade vi svamp. LOL.

Jag har faktiskt aldrig plockat svamp förut, men nu kan jag kryssa av det på min "att göra lista" ;)

Nu ska jag knata över till lajje, niceeee! 

Av Anna Söderlund - 10 december 2011 22:54

Som sagt bakade vi pepparkakor, fula som bara den - men de hade säkert blivit goda ändå, om det inte var så att tha boys tyckte att det var bättre att göra glasyr efter eget reccept (ägg, mjöl, florsocker) som smakade misslyckad sockerkakesmet. Sen gick jag ifrån köket och när jag kom ner igen hade de dränkt alla stackars pepparkakor i de där äckliga glasyrwannabee saken.. nice huh

   

Man ba " de kanske låter gott.." eller inte. Snacka om att jag inte kommer äta några hemmabakade pepparkakor i år. Inte för att jag brukar göra det, gillar mest "annas pepparkakor" av någon andledning *blink*.

   

 aja, här är en liten söt buss iallafall. haha alltså usch.

   

Av Anna Söderlund - 10 december 2011 20:06

Nu har jag kikat på årets första luciatåg, alla var jättefina och det lät riktigt bra! Jag ville inte vara med i åretståg med 2009 var jag iallafall med. haha söta barn.

   

När vi kom hem satte gustaf, jag, oscar och lajje igång med pepparkaksbak. Dock stack linnéa efter ett tag - men då kom johan och tog hennes plats. Är egentligen sjukt mätt av all deg nu, men  pojkarna håller på och fixar mat. Hur chill med 3 betjäntare liksom? ;)

Av Anna Söderlund - 10 december 2011 16:00

Snart bär det av mot kyrkan och luciatåget. Taggar som tusan här hemma till våran nya favvo låt!   

Sen har vi även lyckats ta över 500 bilder/videos under 24 timmar, hahah! 

       

Tyvärr äre inte bloggvänliga bilder, men ni kan ju njuta av den s.k manbilden.. Hade lite maskerad igår och då råkade jag stöta på en mycket c00l overall som ni ser, HAHA!

Av Anna Söderlund - 10 december 2011 01:20

Som sagt är lajje här och hon ska även sova här inatt. Början av kvällen ägnade vi åt att skrika/sjunga med i massa låtar och dansa till jättefula effekter.. Det tröttnar man nog aldrig på! Sen fick vi sjukt ont i halsen och satte oss och tröst åt massa godis medan vi kikade på en jättesorglig film. 

 

Nu ska vi börja tagga för morgondagen, då vi nämligen ska ta oss ner till kyrkan och kolla på luciatåget och baka pepparkakor, hähä! ;)

Av Anna Söderlund - 8 december 2011 23:06

Amen tjooo, gissa vem som har namnsdag idag liksom? Jo det är ju jag 


Dagen till ära tänkte jag ha på mig mitt nya linne som jag fick som en förtidig namnsdagpressent från mormor, hihih tack så mycket! Efter skolan ska jag dessutom ner på stan med mathi och senare blire sleepover med lajje, nice!

Av Anna Söderlund - 8 december 2011 18:25

De sista veckorna har vi haft helt galet mycket att göra i skolan, men om en vecka sätts betygen och jag är snart klar med de sista uppgifterna. Kommer bli helt sjukt skönt med lov! 

Nu ska jag fortsätta lyssna på nevershoutnever och förhoppningsvis bli klar med tekniken. 

Idag skulle vi förresten haft en muntlig SO redovisning men min grupp han inte. Så vi ägna hela lektionen åt att sitta och garva i ett eget klassrum, medan alla andra satt och skrev - chillidill!   

Ovido - Quiz & Flashcards