aalltidannaa

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Pompeji - staden som begrevdes i vulkanen

Av Anna Söderlund - 16 mars 2010 19:00

Haaalluuws,

Skrev inget igår , vaknade vid 11 satt vid datorn ett tag , åt lunch , fixade mig , tog bussen in till centralen vid 5 och sen vid 6 började dansen. Ja alltså , vi var lediga igår ;)


Men iaf, idag har varit en normal dag.

Spanska första lextionen , jag haaatar spanska. Efter det hade vi biologi , Jag hade hoppats på att vi skulle dicikera räkor men ja tro vi ska göra det nästa vecka ist! HAHA , det låter både äckligt och kul ju.  


 Sen på SO:n skulle man göra olika uppdrag , jag ska skriva en berättelse om en 15 tjej som levde i pompeji när det blev ett av världens största vulkanutbrott. Så jag sitter och googlar lite på det och kom in på en sida där det stog som rubrik "Pompeji - Staden som begravdes i vulkanden." Fatta hemskt .


"Många av stadens cirka 20 000 invånare hade aldrig någon chans att fly från det superheta gasmolnet. När det rullade ner för berget kunde de bara krypa ihop och invänta döden. Staden täcktes av förkolnade kroppar, för alltid stelnade i sin sista rörelse i livet. Deras kroppspråk visar tydligt vilken oerhörd skräck de kände i döds-ögonblicket." - står det också .. usch alltså.


slänger in en bild på hur det kan sett ut precis i början av utbrottet ,

 
 
Ingen bild

tjuuuuuuuuuuuuuuuue

17 mars 2010 20:36

att dansa inför groovarn e inte kul. Att ha spanska e inte kul. Att begravas i lava e INTE kul O_O
PUSS O ADJÖ !

 
jeci

jeci

19 mars 2010 18:37

den dära filmen kollade vi på juh i dag xD roligt att du la utt den bilden, haha jag skoja de, men seriöst xD

http://jessyduvet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Söderlund - 1 oktober 2012 22:13


Så där. Nu börjar jag förstå mig på devote lite smått. Kommer fortsätta göra små ändringar tills jag är helnöjd, men känner mig redo att släppa in folk nu haha. I fortsättningen hittar ni mig på annasofiaa.devote.se !   Bjussar på en gammal head...

Av Anna Söderlund - 30 september 2012 22:21

Devote bråkar med mig, så har inte pallat blogga där än. I morgon börjar jag iaf där, ny månad - ny blogg haha! Tänkte bara säga det, nu ska jag fortsätta spela quizkampen och prata med älskling. Har ingen passande bild, så bjussar på hans lilla gull...

Av Anna Söderlund - 30 september 2012 19:18


Under de senaste timmarna har Linnéa försökt lära mig hur devote fungerar. Har nämligen varit sugen på att göra en ny blogg ett tag och nu när hon bytte till devote.se så hakar jag på. Ni får snart veta vad den heter, men först måste jag duscha!  ...

Av Anna Söderlund - 27 september 2012 21:45


Idag har jag haft en fett ovärd dag. Som tur var började vi sent, så fick i alla fall en mysig morgon med min fine pöjk. Längtar dödligt mycket efter helgen. Tror den kommer bli awesome.  vet att de är YOLO-tönt-varning på bilden, men texten är ...

Av Anna Söderlund - 25 september 2012 21:52


Ibland undrar man ju över det här med att jag valde estet. Idag satt vi och lyssnade på klassisk-musik och ritade av en lerklump! HAHA va fan? Vi fick iaf sluta en och en halv timme tidigare så jag klagar inte. Annars då? Idag var jag blå.   E...

Ovido - Quiz & Flashcards